Alcoolul

Într-un oraș din America s-a ținut o mare conferință împotriva alcoolului.
La începutul conferinței s-a ridicat un bătrân cu fața sfrijită și cu privirea pierdută. Și a spus:

-Vreau să vă povestesc drama vieții mele. Poate că vă va ajuta să scăpați de această patima: Beția. Am fost și eu tânăr și sănătos, aveam serviciu, am cunoscut o fată, am iubit-o și ne-am căsătorit. Nimeni nu era fericit ca mine. Dumnezeu ne-a dăruit un băiețel și nu știam decât casa și serviciul. Aveam la servici un coleg foarte betiv, care mereu mă invita cu el să ne încălzim la un pahar de băutură. Un timp l-am respins și a început să râdă de mine că nu-s bărbat, că nu știu decât casa și serviciul și tot stăruind de mine am cedat și m-am dus cu el la băutură și am venit acasă beat. Când m-a văzut sotța beat a început să plângă iar eu am înjurat-o și i-am spus că-s bărbat. Dumnezeu ne-a dat și o fetiță dar eu mereu veneam beat acasă. Nu ne ajungeau banii și am început să vând lucruri din casa pentru bautură. Într-o seară de iarna am ieșit de la serviciu era frig, viscol și zăpadă. Mi se parea ca puterile întunericului au ieșit din adânc și am intrat cu colegul meu să ne încălzim la un pahar de băutură. Nu știu cât am băut, dar am venit acasa beat. Soția mea cu cei doi copii era in casa, în frig. Am țipat la soția mea sa-mi dea mancare. Ea a inceput sa planga si era bolnava si palida si mi-a zis :Vasile nu am nimic de mancare, de trei zile nu am mancat! Uita-te la mine si la copii cum am ajuns din cauza ta. Dar eu ca o fiara m-am repezit la ea si am aruncat-o afara in zapada. Ea ma ruga :Vasile nu ma arunca afara ca e tare frig!Dar eu infierbantat de bautura nu am ascultat, am luat si fetita care avea doi ani si era tare plapanda si am aruncat-o si pe ea afara. M-am repezit si la baiat care avea noua ani. El s-a prins cu mainile de patut si plangea zicand: Tăticule fie-ți milă de noi și nu ne dă afară. Dar eu văzând că nu pot desprinde de pătuț, am luat un cuțit și i-am tăiat degetele și l-am aruncat afară. Am încuiat ușa și m-am lăsat pe pat. Dimineața când m-am trezit m-am uitat dupa soție și copii și nu erau in casă. Am văzut sânge pe jos și degetele dela mâna dreaptă ale baiatului si mi-am dat seama si am iesit afara si sotia mea zacea cu fetita in brate pe jumatate acoperite de zapada .Am inceput sa plang ,sa urlu ,vroiam sa ma omor,sa ma tai .Strigam pe scumpa mea sotie ,strigam baiatul dar nu mai era nimeni.Scumpa mea sotie si fetita dormeau somnul mortii.M-am dus si m-am predat autoritatilor.Si am stat douazeci de ani in inchisoare,am iesit din inchisoare si umblu dintr-un oras in altul si nu mai am pace.Strig mereu pe sotia mea dar nu e! Strig fetita caruia nu ii voi mai auzi ginguritul.unde sint? Strig si pe baietel si nu raspunde nimeni!Unde sinteti ?Sotia mea care era asa de frumoasa si buna..As vrea sa-i mai vad odata ,sa le cad in genunchi si sa le cer iertare. Unde sint ? Unde-i baiatul meu care are mana dreapta fara degete?Unde este ? Sa-mi cer iertare!
Și bătrânul s-a prabusit pe scaun…
Din mulțime se ridică un bărbat tânăr și spune:
-N-am băut niciodata si nu am sa pun bautura pe limba, pentru că bautura m-a lipsit de mama și de sora mea și de tata pe care nu l-am mai văzut până acum!

Si a ridicat mâna dreaptă în sus zicând:
-Te iert tată!
S-au îmbrățișat și au plâns, toată lumea plângea. Și a fost o mare trezire. Cei mai multi au fagaduit ca nu vor bea niciodata. Iar batranul Vasile a spus la toți:
-Aș dori ca această dramă a vieții mele să vă facă pe toți să urâți această patimă, care a distrus și distruge multe familii și aduce multă amărăciune, durere, lacrimi și moarte …

Lasă un răspuns

